The hood is one of the features of the N-2B, and by opening the center zipper, the hood can be left hanging on both sides
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スナップボタンはフードを垂らした時に強風等でフードが邪魔にならないようにこのスナップボタンでフードはジャケットに固定しておくことが出来ます

保温性を高めるために前立ては2重になります、メインジッパーで閉め更にフックで閉めることが出来ます

Double-layered placket for added warmth, main zipper closure and hook closure
This N-2B is the last model of the N-2B, which is no longer strictly used for flying operations as the word "Flyers" is missing from the label, because in the 80's, due to the pressurization of the cockpit and the installation of air conditioning, it was no longer necessary to wear jackets even at an altitude of 10,000 meters where it was 40 degrees below zero. The last N-2B was labeled as an extreme weather parka, and was issued to USAF maintenance personnel and cargo masters of transport aircraft.

Wool-cotton backing is no longer used, and nylon is used for the inner lining. This is a trend of the times, as nylon material has better heat retention and is lighter. The design is an N-2B flyer.

The hood is large enough to be worn with a helmet, and the center zipper can be opened to hang down on both sides so that it doesn't get in the way when not in use. The pockets are also designed to open so that you can get things out of your flight suit without taking off your jacket.

The N-2B is a very attractive jacket because of its unique design, ultimate warmth, and sturdy fabric. It will be hard to find dead stock in the future, so you should get one while they are still available.
N-2Bの最終型です、このN-2BはラベルからFlyersの文字がなくなってることからも厳密には飛行作業に使用することはなくなります、80年代には操縦席の与圧 エアコンの装備等により零下40度になる1万メートルの高度でもジャケット類を着用する必要がなくなった為です、この最終型N-2Bはラベルにエキストリーム ウェザー(極寒冷地)用パーカーと記載されます、支給されていたのはUSAFの整備員 輸送機のカーゴマスター等ですね。

素材も変わり簡素化されています、ウールコットンバッキングは廃止されインナーはナイロンが使用されています、これはナイロン素材のほうが保温性に優れ軽量ですので時代の流れですね、ボア襟も天然ファー(毛皮)ではなくシンシナテックファーというナイロン系の素材を使用します。

デザインはN-2Bフライヤーズジャケットと変わりなく他には見られない独特のデザインは健在です、フードはヘルメットを着用した状態でも被れるような大型のものですし使用しない時に邪魔にならないようにセンタージッパーを開けば両サイドに垂らすようになっています、ポケットもジャケットを脱がなくても飛行服等から物を取り出せるようにポケットは開くようになっています。

N-2B最終型は独特のデザイン、究極の保温性、生地の頑丈さ等からとても魅力的なジャケットだと思います、今後はデッドストックも手に入りにくくなると思うので数の多い今の内に手に入れとくべきジャケットだと思います
USAF PARKA ECW(Extreme Cold Weather System) ATTACHED HOOD N−2B
アメリカ空軍 パーカー ECW(エキストリーム コールド ウエザー システム)極寒冷地用 フード付き N−2B 
70年代後半ー80年代
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The snap button can be used to keep the hood fixed to the jacket so that it does not get in the way of strong winds when the hood is hanging down
Large zipper and puller for gloved hand operation, this zipper is made by IDEAL
Pockets are not connected to each other so that you can remove items of clothing from the pockets without removing the jacket

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センタージッパー

手袋をしたままでも操作出来るように大型のジッパーと引手が付きます、このジッパーはIDEAL社のものです
N-2Bの特徴のひとつのフードです、センタージッパーを開くことでフードは左右に垂らしておくことが出来ます

スナップボタン

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ポケットはジャケットを脱がなくてもポケットから中の被服の物を取り出したり出来るようにポケットは繋がっていません