The CWU-27/P is a flight suit that uses the revolutionary fiber Nomex (flame retardant fiber) that was introduced in the 1970s at the request of pilots. Before this, flight suits were made of nylon, cotton, or rayon, but once a fire broke out, these fibers would immediately burn and gel, sticking to the pilot's skin and causing severe burns. However, the new fiber Nomex can withstand direct heat up to 400 degrees Celsius and radiant heat up to 1000 degrees Celsius. This is very important because it gives the pilot a few extra seconds to get out of or away from a burning aircraft, and this flight suit has definitely increased the survival rate of pilots.

The CWU-27/P is still in use by all U.S. armed forces as a flight suit and continues to protect the lives of pilots.
The CWU-27/P is used not only by pilots, but also by the US Special Forces, and has proven to be a highly effective flight suit.

The CWU-27/P has many pockets, including six large pockets and one small pocket, for a total of seven pockets, and all zippers are designed so that they do not directly touch the skin even after the fibers have been burned. It has been around for more than 30 years and the design has not changed much, except that the pen slot in the shoulder pocket now has a Nomex fiber cover. It's a complete flight suit.

This TAN color CWU-27/P is newly added to increase the camouflage effect in the desert area (Middle East) where the US military is currently deploying more and more. The design is basically the same as the current olive drab CWU-27/P. The only change is that the pen slot in the cigarette pocket has been covered. Also, the TAN color is noticeably dirty, which can't be helped since it is a bright sand color.
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CWU-27/Pはパイロットの強い要望により1970年代に登場する画期的な繊維ノーメックス(難燃性繊維)を使用したフライトスーツです、この繊維はフランスのデュポン社が開発したナイロン系新素材で初めて耐燃性を実現しました、これがいかに画期的かと言うとそれ以前はフライトスーツもナイロン系、コットン系、レーヨン系を使用していましたがこれらの繊維は一度火災が発生して火がつくと即座に燃え上がりゲル化してパイロットの皮膚に張り付き重度の火傷を負わせることになるからです、特に航空燃料は高熱を発するとともに燃え方も早いのでパイロットにとっては死活問題でした、ですが新繊維ノーメックスは直射熱なら400度に耐え輻射熱なら1000度にも耐えることが出来ます、しかも燃え上がることがなく繊維は炭に変わりその後も耐熱性を発揮します、その繊維も皮膚に張り付くことがないので重度の火傷もある程度防ぐことが出来ました、これは非常に重要なことでパイロットが燃え上がる機体から脱出もしくは離れる時に稼げる数秒の余裕が出来るということです、このフライトスーツによりパイロットの生存率があがったことは間違いないことだといえます、

CWU−27/Pは現用フライトスーツとしてアメリカ全軍で使用されておりパイロットの生命を守り続けています。
フライトスーツはパイロットのみではなくアメリカ軍特殊部隊でも使用されておりその能力の高さは実証済みです。

CWU-27/Pの特色ですが特に言えるのがポケットの多さです、大型のポケットは6個、小型のポケットが1個と合計7個ものポケットが配置されます、ジッパーは全て繊維が燃えた後でも肌に直接触れないようにデザインされるなど完成された形になっています、既に30年以上に歴史がありデザインの変更もほとんどありません、強いて言うならショルダーポケットのペン入れにノーメックス繊維のカバーがついたくらいです。完成されたフライトスーツと言えます。


このTANカラーのCWU−27/Pは現在アメリカ軍の展開が多くなっている砂漠地帯(中東)での迷彩効果を高めるために新たに追加された色で砂漠での迷彩効果を高めています、デザインは現用のオリーブドラブ色のCWU−27/Pと基本的には変わりません、変更されたのはシガレットポケット部のペン挿しにカバーがついたくらいですね、あとはTANカラーは汚れが目立ちます、これは色が明るい砂色ですので仕方がないですね
US Coveralls Flyer’s CWU−27/P Type1 Class2 Tan Collor
アメリカ軍 カバーオール フライヤーズ CWU−27/P フライトスーツ Tanカラー
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HGU-55/P フライトヘルメット
1990年代-2000年代
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